21 Şubat 2014 Cuma

BİLGİ ÜNİVERSİTESİ HAZIRLIK ATLAMA SINAVI NEDİR?


BİLGİ ÜNİVERSİTESİ HAZIRLIK ATLAMA SINAVI…

BİLET adı verilen bu sınav iki bölümden oluşur. Birinci bölüm (BİLET 1. aşama) dil bilgisini, yazma ve okuma becerilerini ölçen çoktan seçmeli bir seviye tespit sınavıdır. Bu sınavdan 50 puan ve üstü alan öğrenciler, ikinci bölüm(BİLET 2. aşama) sınavına girmeye hak kazanırlar. BİLET 2. aşama, yani Hazırlık Atlama Sınavı, iki güne yayılmış olan ve öğrencilerin konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçen bir yeterlilik sınavıdır. Sınavın birinci gününde konuşma becerisi, ikinci gününde ise okuma ve yazma becerileri test edilir. BİLET 2. aşama sınavından 60 veya üstü puan alan öğrenciler bölümlerine başlayabilirler. Bu puanın altında kalan öğrenciler BİLET 1. aşama sınavından aldıkları puana göre Hazırlık Programı’ na yerleştirilirler.

BİLET 2. Aşama – Konuşma Bölümü

Konuşma bölümünün sınav içindeki genel ağırlığı % 25’tir.
Sınava her öğrenci tek başına girer ve sınavda bulunan 2 öğretim görevlisinin kendisine İngilizce olarak sorduğu soruları cevaplar. Her öğrenciye ortalama 4 – 5 dakika süre tanınır ve öğrenciye hobileri, medya konuları gibi herkesin fikir beyan edebileceği genel konulardan seçilen bir konu hakkında ortalama 4 – 5 soru yöneltilir.
Bu bölümde genel olarak, seçilen bir konuyla ilgili fikirlerinizi belirtmeniz ya da bir fikre katılıp katılmadığınızı sebepleriyle birlikte sunmanız beklenmektedir. Sorular bilginizi değil, sizin fikirlerinizi nasıl ifade ettiğinizi ölçmeyi hedefler ve fikrinizi sunarken bir konunun betimlenmesini, sebeplerini / sonuçlarını tartışmayı, faydalarını / zararlarını belirtmeyi, başka bir konuyla karşılaştırma yapmayı vb. gerektirebilir.
Cevaplarınızın soruyu karşılayan yeterli bilgi ve detayı içerip içermediğine dikkat edilecektir.
Konuşmanız şu açılardan değerlendirilecektir:
  • İletişim
  • Akıcılık
  • Dilbilgisi yapılarının kullanımında doğruluk ve çeşitlilik
  • Kelime kullanımında doğruluk ve çeşitlilik

BİLET 2. Aşama – Okuma Bölümü

Okuma bölümünün sınav içindeki genel ağırlığı % 35’tir.
Bu bölümde ortalama 1000 kelimeden oluşan yarı akademik bir okuma parçası bulunur. Parçadaki ana fikirlerin ve bunları destekleyen yardımcı fikirlerin anlaşılması önemlidir.
Okuma parçası ile ilgili sorular metin içerisindeki bilgi akışıyla aynı sıradadır. Metindeki detaylar ( örneğin; iki fikir/olay vs. arasındaki bağlantı, karşılaştırma, sebep /sonuç, avantaj / dezavantaj, metinden örnek verme; metindeki bilgilerden yola çıkarak akıl yürütme ) sorulabilir.
Özet ve cümle tamamlama bölümlerinde belirtilen kelime sınırlamalarına uyulması gerekmektedir. Sorunun 3 – 4 kelime ile cevaplanması beklendiğinde, daha fazla kelime kullanarak verilen cevaplar değerlendirmeye alınmaz.
Yazma bölümünde verilecek olan konu, okuma bölümündeki metinle ilintili olacaktır. Okuma bölümünün sonunda, metin, soru ve cevaplar toplanacaktır ancak metindeki fikir ve örnekleri dikkate alarak okursanız hatırladığınız bilgiler yazınızı geliştirmede faydalı olabilir.
Bu bölümde sorulabilecek soru tipleri şunlardır:
  • Klasik tipte “ Wh…” soruları ( Bu sorular cevaplanırken metinden doğrudan alıntı yapılabilir veya öğrenci kendi cümlelerini kullanabilir. )
  • Cümle tamamlama soruları ( Bu sorular metindeki kelimeleri kullanarak cevaplanır. )
  • Özet tamamlama soruları ( Metnin belirtilen bir bölümünün özetinde, öğrencilerden boş bırakılan yerleri anlamlı bir şekilde tamamlamaları beklenir. Bu sorular metindeki kelimeleri kullanarak cevaplanır. )
  • Tablo tamamlama ( Metnin bir bölümüyle ilgili olarak verilen tablonun metnin organizasyonuna uygun olarak öğrenciler tarafından tamamlanması beklenir. )

BİLET 2. Aşama – Yazma Bölümü

Yazma bölümünün sınav içindeki genel ağırlığı % 40’tır.
Bu bölümde yaklaşık 300-350 kelime uzunluğunda bir kompozisyon yazmanız beklenmektedir.
Soruda size bir konunun avantajı / dezavantajı, sonuçları / sebepleri, faydaları / zararları vb. ile ilgili fikirleriniz sorulabilir. Soruda size bir konunun sebepleri sorulduğu halde siz sonuçları yazarsanız, kompozisyonunuz soruyu cevaplamadığından dolayı değerlendirmeye alınmayacaktır.
Yazınızı geliştirirken yardımcı olması için size kullanabileceğiniz 3 – 4 alt fikir verilecektir. Ancak, verilen bu alt fikirleri kullanmak zorunda değilsiniz. Konuyla ilgili kendi fikirlerinizi kullanarak da yazınızı geliştirebilirsiniz.
Kompozisyonda fikrinizi sunarken belli bir kalıp uygulamak zorunda değilsiniz ancak sizden beklenen, fikirlerinizin düzenli, okuma kolaylığı sağlayacak akıcı bir şekilde ifade edilmesidir. Dolayısıyla, her kompozisyonda olduğu gibi, giriş, gelişme ve sonuç bölümleri sizin yazınızda da bulunmalıdır.
Yazınız şu açılardan değerlendirilecektir:
  • İçerik
  • Organizasyon
  • Dilbilgisi yapılarında ve kelime kullanımında doğruluk
  • Dilbilgisi yapılarında ve kelime kullanımında çeşitlilik

Global Dil Akademisi 
Tel: 0216 336 30 10

Boğaziçi Üniversitesi Proficiency Kursu
Yeditepe üniversitesi Proficiency kursu 
İstanbul üniversitesi Proficiency kursu 
Okan Üniversitesi Proficiency kursu 
Bilgi Üniversitesi Proficiency kursu 
İstanbul Teknik Üniversitesi Proficiency kursu 
Marmara Üniversitesi Proficiency kursu 
Acıbadem Üniversitesi Proficiency kursu 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder